מה זה משחק הרכבה מגנטי?

תלוי את מי שואלים, משחק הרכב מגנטים הוא אופנה יחסית חדשה, או שהוא קיים כבר זמן מה. האיטרציה האחרונה נערכה בוינון-סור-ורדון ב-26 באפריל. האירוע משך אליו 650 משתתפים, לדברי ארגון ITER, מארגני האירוע. האירוע שהוזכר לעיל היה הראשון מסוגו, והוא נערך לפחות פעם בשנה מאז 2011.

האירוע המרכזי הוא תחרות בין קבוצות של ארבעה. כל קבוצה צריכה לבנות מבנה בגובה מטר בעזרת בלוקים מגנטיים בלבד ואספקה של חמישה וולט. המטרה היא לגרום לכדור ליפול על פלטפורמה צבעונית. התחרות קשה, ואם אתה לא זהיר, אתה עלול לתפוס את עצמך שדה מגנטי. ההישג הבולט ביותר היה הישג הנדסי, שלא לדבר על כמות חצץ שאין שני לה.

החצי השני של התחרות הוא טנק הטבעה. אחת החוויות המאירות ביותר הייתה לצפות בחברי הקבוצה מתחרים כדי לראות מי יכול לייצר את הנפח הגבוה ביותר של כדורים בזמן המועט ביותר. ההישג הנ "ל הוא דרך מצוינת לשפר את תיאום יד-העין וללמד ילדים על הפיזיקה של המגנטיות. חידוש נוסף הוא העובדה שמגנט הוא לא בהכרח דבר רע. לדוגמה, זהו מרכיב טבעי של מזונות רבים, והוא משמש בסוגים רבים של טכנולוגיה רפואית.

בנוסף לתחרות, ארגון ITER מקיים משחקי איטר באולם הכינוסים מאז 2011. בעוד התחרות היא האירוע המרכזי, הארגון מפעיל גם את תוכנית ”פרויקט התכנסות”, האחראית על הפעילות הנפלאה ביותר של כל הפעילויות שהוזכרו לעיל. בעזרת תערובת חכמה של קסמים מדעיים והנדסיים, התוכנית הולידה הישגים בולטים רבים. רשימה זו אינה ממצה, אך כוללת את משחק ההרכבה המגנטי, מחולל השדה המגנטי ונוצה הקסם. כל אלה הם מעשי הנדסה מרשימים, כמו גם הצצה מאירת עיניים לתוך הפעולה הפנימית של איטר. כאוהד מנוסה של הארגון, אני יכול להעיד שהקבוצה מצוידת היטב

האירוע המרכזי מלווה בכמה משחקים קטנים אחרים, המתאימים ביותר לילדים קטנים יותר. הנוצה הקסומה שהוזכרה לעיל היא דרך טובה לחדד את מלאכת תיאום עין-יד בזמן שיש קצת כיף באותו הזמן. מספר משחקים אלה ישוחקו במהלך השנה, עדות לגדולתה.

Roger James

Learn More